12. İstanbul Trans Onur Yürüyüşünde Kadıköy’de gözaltına alınan 10 kişi sağlık kontrollerinin ardından dün akşam serbest bırakıldı.
Kalamış’ta “Deniz’den Arya’ya Poyraz Olup Eseceğiz” pankartı açan LGBTİ+lar, “Transların yaşlanarak öldüğü bir dünyayı kuracağız” dedi. Yürüyüşün ardından polis, dağılanları gözaltına aldı. Eylemi takip eden gazeteciler Yusuf Çelik ve Doğa Tekneci de gözaltına alındı.
Gözaltına alınanlar dün akşam saatlerinde serbest bırakıldı.
Gözaltıların “gayrimeşru” olduğunu belirten Trans Onur Yürüyüşü Komitesi, bu hafta düzenlenecek 34. İstanbul LGBTİ+ Onur Yürüyüşü için de çağrı yaptığı açıklamasında şöyle dedi:
“Ters kelepçeleriniz, belki yürüyüşe katılmıştır diye gözaltılarınız, bizi engelleyemediniz diye hıncınızı yolda gördüğünüz lubunyadan çıkarmaya çalışmanız, arkadaşlarımızla buluşamayalım diye bizi hastane hastane gezdirmeleriniz hiçbiri işe yaramadı… Bak işte yine yan yanayız! Bu hafta Trans Pride’da şanlattık, haftaya da İstanbul Pride’da sokaktayız… Yürüyelim lubunya.”
(HABER MERKEZİ)








