Ankara’da 7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek NATO Zirvesi öncesi Ankara’da OHAL gibi kısıtlamalar devam ediyor. Son olarak Esat bölgesindeki esnafa tebligat dağıtıldı. Zirve güzergahı üzerinde bulunan iş yerlerine gönderilen tebligatta, 4-12 Temmuz tarihleri arasında iş yeri önünde masa, sandalye, bez afiş ve duba gibi malzemelerin bulundurulmaması istendi. Tebligatta, “Görsel kirlilik yaratmayın” denildi. Esnaf ise uygulamanın fiilen iş yerlerini kapatmak anlamına geldiğini belirterek tepki gösterdi.
Esat bölgesinde faaliyet gösteren esnaf, kendilerine ulaştırılan tebligatın ardından iş yapamayacaklarını ifade etti. Esnafa dağıtılan tebligatta, “36’ncı NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde Ankara’da düzenlenecektir. İş yeriniz zirve için kullanılacak güzergah üzerinde bulunduğundan, iş yerinizin önüne 4 Temmuz 2026-12 Temmuz 2026 tarihleri arasında görsel kirlilik oluşturacak masa-sandalye, bez afiş, duba vb. bulundurmamanız tarafınıza tebliğ olunur” ifadelerine yer verildi.
Tebligatı alan esnaf, uygulamanın özellikle açık alan kullanımıyla ayakta duran işletmeleri doğrudan etkileyeceğini belirterek, “Bu koşullarda dükkanı açık tutmanın bir anlamı kalmıyor. Zaten müşteri de gelmeyecek. Kapatacağız, yapacak bir şey yok” dedi.
(HABER MERKEZİ)








