Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ve mülakat mağdurları öğretmenler açlık grevlerinin 12. gününde Ankara İl Temsilciliği önünden Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) önüne yürüdü.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bugün bir açıklama yaparak özel sektör ve mülakat mağduru eğitimcilerin başlattığı eylemlere ilişkin, MEB’e ulaşmış herhangi bir şikayet olmadığını iddia ederek, “Keşke açlık grevi yapmadan önce şikayetlerini gelip Bakanlığa söyleseydiler” diye konuştu.
Bu açıklamaya tepki gösteren öğretmenler “Bakanlık Sessiz Öğretmen Sahipsiz Kalmasın” yazılı pankart açarak ve MEB’e ilettikleri onlarca dilekçeyi ipe asarak yürüyüş öncesi açıklama yaptı.
Açıklamada konuşan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Genel Başkanı Eren Edebali, “Sayın Tekin çıkıp hâlâ ‘Gelmediler’ diyor. Biz buna ikna değiliz. Bizi, şu an devletin hiçbir yetkilisi buna ikna edemez. Bizi ikna edebilecek tek şey çözümdür. Çözüm için de biz buradayız. Çağırsınlar, geliriz. Daha önce bizimle görüştüler, söz verdiler, söz verdiklerinde de tutmadılar” dedi.
“BİNLERCE DİLEKÇEYE RAĞMEN ‘BİZE ŞİKÂYET GELMEDİ’ DİYORLAR”
Edebali AKP Grup Başkanı Abdullah Güler’in “Yapay zekâ öğretmenliği 5 yıl içerisinde yok edecek, size haklarınızı verirsek diğer meslek kolları da haklarını isterler” sözlerine tepki göstererek, “Gelmediler” ne demek? Biz kaç defa gittik, kaç defa görüşmek istedik? Sayın Tekin’le de görüştük, Sayın Şanlıoğlu’yla da görüştük. Personel Genel Müdürü ile görüştük, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü ile görüştük. Bunların hiçbirini inkâr edemezler. Burada arkamda dilekçeler var. O dilekçelerin çoğunda benim imzam var. Ben her hafta sendika başkanı olarak ifade vermeye gidiyorum. Türkiye Büyük Millet Meclisinde grup başkanvekili çıkıp, ‘Öğretmenlik zaten bitecek, Çin piyasasını takip etmek gerekiyor, yapay zekâ ve teknoloji dönemindeyiz’ diyerek eğitim politikalarının ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak söylemlerle taleplerimizi boğmaya ve yok saymaya çalışıyor” dedi.
Öğretmenler, Edebali’nin açıklamasından sonra öğretmenlik için sembolik mezar taşıyla MEB önüne yürüyüş gerçekleştirdiler.
BAKAN YUSUF TEKİN: “BEN SENDİKA BİLMEM, BEN ÖĞRETMENİN DERDİNİ BİLİRİM”
MEB önünde konuşan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Örgütlenme Sekreteri Hüseyin Aksoy Bakan Yusuf Tekin ile 3 sene önce yapılan görüşmelerinde Tekin’in “Ben sendika bilmem, ben öğretmenin derdini bilirim” sözlerini hatırlatarak şöyle dedi: “Dört yıldır sağır sultanın duyduğu, kahvede oturan insanların bile kendi aralarında konuştuğu, milyonlarca insanın hayatını ilgilendiren bir meseleyi, açlık grevinde bir kez daha anlatmaya, bir kez daha dillendirmeye geldik. Biber gazına, copa, ters kelepçeye rağmen derdimizi anlatmaya çalışıyoruz. Sayın Yusuf Tekin’le, tam da arkamızda gördüğünüz binada ilk yüz yüze görüşmemizi gerçekleştirdiğimiz gün, kendisi bize ‘Ben sendika bilmem, ben öğretmenin derdini bilirim’ demişti. Biz de kendisine, ‘Sayın Bakan, madem öyle; dertli öğretmenler olarak yanınıza geldik’ dedik. Bize yarım saat süre tanıdı. Misafirleri vardı. Derdimizi dilimizin döndüğünce anlattık. Kendisi de ‘Ben bu konulara vakıfım’ dedi. O görüşmenin üzerinden neredeyse üç yıl geçti.”
Aksoy, Bakan Yusuf Tekin’in “Keşke açlık grevinden önce gelip bize söyleselerdi, bize gelen bir şikâyet yok” sözlerine tepki gösterdi: “Sayın Tekin, açıklamanızı ve videonuzu izlerken en kibar ifadeyle kahrolduk. Bizi kahretmeyi, üzmeyi, dışarıda bırakmayı ve ötelemeyi artık bırakın. Burada yüz binlerce öğretmenden bahsediyoruz. Yüz binlerce öğretmenin geçim derdinden, ailesinden ve geleceğinden söz ediyoruz. Arkadaşlarımız yazılı sınavda gerekli puanı aldılar. Mülakatta sorulan sorulara doğru cevaplar verdiler. Komisyon üyeleri kendilerini tebrik ederek uğurladı. Arkadaşlarımız hangi şehre atanacaklarını düşünürken, hiç beklemedikleri bir sonuçla karşılaştılar. Bugün 1611 öğretmen, iki yıldır büyük bir mağduriyet yaşıyor.”
Basın açıklamasından sonra fenalaşan bir öğretmenin meslektaşları yardımıyla sendika genel merkezine götürüldüğü, durumunun iyi olduğu aktarıldı. Öğretmenler talepler karşılanana kadar açlık grevine ve nöbete devam edeceklerini vurguladı.
(HABER MERKEZİ)








