Daha önceden gündeme gelen Dicle Üniversitesi kampüsü içinde belli bir alanda petrol bulunduğu iddiaları üzerine, petrol arama ve çıkarma için özelleştirileceği iddiası Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar tarafından doğrulandı.
Bayraktar, Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü (MAPEG) tarafından yapılan teknik ve jeolojik değerlendirmeler sonucunda kuyu programının uygun bulunduğunu ve arama faaliyetlerine ilişkin işlemlerin başlatıldığını bildirdi.
Üniversite arazisinin belirli bir bölümünde SANKO Holding bünyesindeki PETAR şirketi tarafından sondaj çalışmaları yapılacağı açıklandı.
DEM PARTİ MİLLETVEKİLİ KARARI TBMM’YE TAŞIDI
Diyarbakır Milletvekili Serhat Eren, Diyarbakır’daki Dicle Üniversitesi yerleşkesindeki yaklaşık 45 bin metrekarelik alanın petrol arama faaliyetleri kapsamında SANKO Holding içerisinde faaliyet gösteren PETAR şirketine kiralandığı, 6 sondaj kuyusu açılmasının planlandığı, projenin yaklaşık 20 milyon dolar büyüklüğünde olduğu ve 10 yıllık bir süreyi kapsadığını belirtti.
Bu kapsamda çıkarılacak petrolün gelirinden üniversiteye yaklaşık yüzde 3 oranında pay bırakılacağına işaret eden Eren, “Kamuya ait bir yükseköğretim kurumunun arazisinin, sınırlı bir pay karşılığında uzun süreli biçimde petrol arama faaliyetlerine açılması, kamu yararı, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri bakımından tartışmalıdır” dedi.
(HABER MERKEZİ)








